Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Ideeën] -> [Nieuw soort vaantje]
Nieuw soort vaantje
Hallo,

Ik bedacht opeens om verschillende nieuwe vaantjes op te richten. Deze vaantjes hebben betrekking op het verzamelen van non-tradeable items! Om een praktisch voorbeeld te geven:

Het stronghold of security vaantje:
Behaal 50 skull sceptres of het equivalent in items (bottom of sceptre, right skull half,  etc.)

Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door Anoniem LidAnoniem op 27-1-2012 12:27
Antwoorden:
Idk Timmy

Steel Member (2, 4)

Het idee lijkt me grappig

maar 50 van alle onderdelen lijkt me iets te veel.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
27-1-2012 17:40
Deemril

Rune Member (6, 9)

Ik vind het wel iets hebben, vaantjes moeten niet perse minigames zijn! Volgens mij zijn er zo nog wel voorwerpen of items die je in een vaantje kunt gieten.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
27-1-2012 19:34
Dutchgirl_69

LedenBestuur (6, 95)

Het idee vind ik ook wel leuk moet ik zeggen. Het zou inderdaad leuk zijn vaantjes te hebben die niet met een minigame te maken hebben.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
28-1-2012 13:39
Pttim

LedenBestuur (6, 95)

Aangezien vaantjes voor minigames zijn, zou ik er een nieuw soort reward van maken wanneer dit idee werkelijkheid wordt. Verder zou ik graag meer voorstellen zien. Alleen stronghold security is wat karig. Zou je misschien een lijst met 10 voorbeelden kunnen geven, waarvoor je een reward zou willen instellen?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
28-1-2012 14:10
Anoniem Lid

Anoniem

stronghold of security: Behaal 50 skull sceptres of het equivalent in items (bottom of sceptre, right skull half,  etc.)
Zamorak gwd: Behaal 1k kc
Sara gwd: Behaal 1k kc
Bandos gwd: Behaal 1k kc
Armadyl gwd: Behaal 1k kc
Loyalty program: Draag de gehele Aztec outfit terwijl je Infernal Power of Divine power emote doet.
Warrior guild: Behaal 5k Warrior guild tokens
Lumberjacker: Toon aan dat je 3 sets hebt van full lumberjacker (hat, top, legs en boots)
Random event: Toon aan dat je full mime, letherhosen, prince outfit, camo en zombie outfit hebt.
...

Wat ik wil aantonen, we kunnen heel leuke nieuwe rewards maken. Er gaan nu misschien mensen zijn die gaan zeggen dat we zo wel 100'en nieuwe rewards kunnen maken, en ja die hebben ook gelijk! Maar ik zeg niet dat we 100'en nieuwe rewards zouden moeten maken. Je zou ook verschillende items kunnen bundelen, vb "Master of gwd" 4 screens waarbij je 1k kc van sara, bandos, zammy en arma hebt.
28-1-2012 15:56
Dode Mus

Steel Member (2, 2)

Verzamelmunten (coin)

Voorbeeld :

Skull coin ; De skull scepter bestaat uit 4 delen, graag zien we 20 stuks van elk onderdeel en 1 volldige staff

Key coin ; Er zijn vele sleutels in rs te vinden, verzamel ; - 5 black key red,- 5 columbarium key,-5 ogre coffin key, -5 silver key black, -1 loop of a key,-1 tooth of a key

Boot coin ; verzamel enkele mooie boots voor in schoenekast ; van elk 1 paar , black boots, builders boots, lumberjack boots, climbing boots, dragon boots.

Is het dit soort van dingen die je zoekt ?

Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
28-1-2012 15:59
Just Ne Pker

Leader (9)

Het idee op zich spreekt mij zeker aan, maar ik zie een mogelijk probleem met de willekeurigheid van de requests. Bij de vaantjes/badges is alleen de hoeveelheid arbitrair, maar niet het onderwerp. Die zijn netjes vastgelegd door Jagex. Bij dit soort vaantjes kan je zo ontzettend veel dingen bedenken, dat je je kan gaan afvragen wat er wel in moet en wat niet. Als je vb. een lijst nieuwe vaantjes, moet je tegen een persoon die nieuw vaantje Y erbij wil, een duidelijk argument kunnen zeggen waarom het er wel/niet bij moet, want je kan natuurlijk niet maar vaantjes blijven bijmaken
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
29-1-2012 11:34
Anoniem Lid

Anoniem

Just Ne Pker schreef:
Het idee op zich spreekt mij zeker aan, maar ik zie een mogelijk probleem met de willekeurigheid van de requests. Bij de vaantjes/badges is alleen de hoeveelheid arbitrair, maar niet het onderwerp. Die zijn netjes vastgelegd door Jagex. Bij dit soort vaantjes kan je zo ontzettend veel dingen bedenken, dat je je kan gaan afvragen wat er wel in moet en wat niet. Als je vb. een lijst nieuwe vaantjes, moet je tegen een persoon die nieuw vaantje Y erbij wil, een duidelijk argument kunnen zeggen waarom het er wel/niet bij moet, want je kan natuurlijk niet maar vaantjes blijven bijmaken

Is dat niet de taak van de MOL's? Beslissen wat al dan niet wel een vaantje mag worden? Of je kunt ook een soort van referendum houden, waarbij de leden mogen stemmen?
29-1-2012 13:51
Pttim

LedenBestuur (6, 95)

Natuurlijk zal het MOL(b) uiteindelijk beslissen wat wel en niet gedaan wordt. Jij hebt het nu over een referendum, maar in feite vraagt Stijn je om een voorstel te doen om dit probleem op te lossen. Hoe meer mensen zich over het probleem buigen, het meer ideeën. Uiteindelijk zal het MOL(b) aan de hand daarvan een besluit nemen.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
29-1-2012 14:20
Pulpf

Rune Member (6, 9)

zo kan je eigenlijk voor alles een vaantje maaken, strongholds vallen in dat opzicht noch wel mee,
eerlijk gezegd vind ik het voor all die andere items een slecht idee, srry.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
29-1-2012 14:21
Elanthiel

Operator (8)

Ik zie op zich wel potentie in dit idee. Het is inderdaad niet gezegd dat vaantjes alleen voor minigames zijn (hoewel ze in eerste instantie hier wel voor bedoeld waren). Echter, de ideeën die hier al liggen zijn enigszins slap. Ik ga de lijst die er staat even langs.

stronghold of security: Behaal 50 skull sceptres of het equivalent in items (bottom of sceptre, right skull half,  etc.)
Hoewel ik het er mee eens ben dat de stronghold ook wel iets kan gebruiken, weet ik niet zeker of 50 sceptres het goede is. Ik denk niet dat er veel anders te doen valt, maar het is op zich lastig zat om een full sceptre te krijgen, en eigenlijk heb je er (als member zijnde in ieder geval) niet zo veel aan. 10 of 20 zou wat mij betreft een beter getal zijn.

Zamorak gwd: Behaal 1k kc
Sara gwd: Behaal 1k kc
Bandos gwd: Behaal 1k kc
Armadyl gwd: Behaal 1k kc

1k killcount is een redelijk arbitrair aantal, en het is voor de ene boss een stuk lastiger te halen dan voor de andere boss. 1k goblins killen in de bandos room kost bijvoorbeeld flink minder tijd dan 1k aviansies in de armadyl room neer te halen. Enigszins balancen hiervan zou dus geen kwaad kunnen.

Loyalty program: Draag de gehele Aztec outfit terwijl je Infernal Power of Divine power emote doet.
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Je zou kunnen vragen om een bepaald aantal punten op te sparen, maar aangezien je de punten wel besteed met dingen die je dan misschien helemaal niet zou willen, zou ik zeker geen eisen stellen aan wat mensen met hun punten doen.

Warrior guild: Behaal 5k Warrior guild tokens
Op zich zie ik wel potentie in een warrior's guild vaan. Echter, ik denk dan wel dat het zoiets zal worden als "Laat zien dat je een dragon defender hebt", want dan heb je in essentie de warrior's guild "mastered"

Lumberjacker: Toon aan dat je 3 sets hebt van full lumberjacker (hat, top, legs en boots)
Deze zaten in de temple trekking vaan, maar zijn er uitgehaald met de temple trekking revamp, omdat ze te makkelijk te halen waren. Ik ben zelf niet voor het voorstel om ze weer terug te halen, maar dat wil niet zeggen dat ik er per definitie tegen ben.

Random event: Toon aan dat je full mime, letherhosen, prince outfit, camo en zombie outfit hebt.
Lijkt me prima.

Ik vind zelf het lijstje zoals hier ligt nog vrij mager eigenlijk. Wat anderen al gezegd hebben, het is een redelijk willekeurige lijst. Nou wil ik niet direct zeggen dat we voor alles en iedereen zomaar een vaantje moeten instellen, maar een goede brainstormsessie kan zeker geen kwaad. Dus mocht je nog concrete ideeën hebben, post ze gerust.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-1-2012 11:43
Antwoord 1-11 van 11 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!